AUTORSKÁ ČINNOST

Miloš Makovský patří od svých hudebních počátků k hledačům a experimentátorům v oblasti nejen hudební, ale i skladatelské.

Jak už to bývá u opravdových osobností, není to jen o tom, jak hraješ, ale také o tom, co hraješ.

Po celou svoji kariéru se Miloš zdokonaluje nejen v kytarové hře, ale i v komponování a posouvá se ke stále náročnějším hudebním formám a stylům a zároveň si doplňuje důležité znalosti k této činnosti potřebné.

Nejvíc se autorsky prosadil ve skupinách Taxi a NEOPAK, které hrály výhradně Milošovy skladby. Stylově se pohybuje od rocku, přes jazzrock, fusion až po filmovou hudbu různých žánrů.

Doposud vydal dvě samostatná autorská alba – NEOPAK a Ve sínu slunce a jedno kapelní (se spoustou bonusů).

V devadesátých letech, kdy musel kvůli problémům s levou rukou zcela přestat hrát, se začal zajímat o komponování symfonické hudby, čemuž na určitou dobu zcela propadl. Byl fascinován možnostmi symfonického orchestru a to i po stránce zvukové a zvukařské. Ukázky z této doby najdete zde

Stejně jako hráč, tak i autor sklidil Miloš Makovský spoustu cenných uznání od významných osobností (viz. REFERENCE).

Za největší výzvu dnes Miloš považuje hudbu k filmu Masarykův okruh Brno 1930-1937. Zde dokázal, že není „jen kytarista“, nýbrž komplexní osobnost skladatelská, autorská, aranžérská a zvukařská!

Miloš k tomu dodává: „Dlouho jsem váhal, zda do toho jít. Bylo to v roce 2004 a šlo o imitaci hudby třicátých let, tedy úplně jiný hudební svět než ten můj……..Nakonec mě ta práce nadchla. Poslouchal jsem hudbu té doby a učil se ji chápat. Svět zvětšených a zmenšených akordů mě pohltil. Navíc to byla výzva i zvukařská. Začal jsem si v samplerech programovat nástroj znějící autenticky a i celý mix jsem se snažil nasměřovat do věrného zvuku třicátých let.“

Za zmínku stojí i hudba k filmu AA1
Ta je úplně z jiného soudku. Je to hudba synthezátorová a Miloš zde použil pouze svoje zvuky, které si sám nasamploval a naprogramoval!!!!!
Odborníky v tomto oboru některé zvuky velice zaujaly, obzvlášť použití modulačních filtrů a envelopů.